Supportfrågor vid bekymmer kring uppkoppling, fakturafrågor och markavtal.

Det är alltid den operatör man valt som ska kontaktas först. Det är antingen Telia eller om man valt någon annan operatör via Z-market.

Vid kontakt med föreningens representanter använd mail/sms. Då blir ert ärende tydligt anmält. Glöm inte att ange namn och adress, samt helst också medlemsnummer

Vid bekymmer med att aktivera anslutningarna vid uppstart av abonnemanget
Kontakta  Telias support 020-202070.
Hjälper inte det kontakta Christer Johansson via mail eller sms.
Mail: cj.torsbyn@gmail.com                                                    tel: 070-6773064

Vid avbrott efter uppkoppling

Dra ur elkontakterna till mediaomvandlaren och routern, vänta 10 minuter innan ni startar om. Hjälper inte detta:

Kontakta Telias support 020-202070, eller er operatör om ni valt någon annan än Telia.

Om Telias/er operatörs support inte får kontakt med er utrustning
kontakta Stig-Åke Almqvist via mail eller sms, som kontaktar Tegab för kontroll.:
Mail  stigakealmqvist@telia.com            tel: 070-5098570

Frågor kring fakturering.
Kontakta Bo Thorsenius via mail eller sms.
Mail:  thorsenius@telia.com                      tel: 070-3334821

Faktura via brev.
Fakturan kommer normalt som ett mail från Pineskär. Vill ni ha fakturan som brev kostar det 20 kr i avgift.
Kontakta Marika Gudmundsson Olsson på Pineskär för att få fakturan via posten.
Mail marika@pineskar.se                            tel 0534-12640

Markägarfrågor

Frågor  som rör markavtal och andra frågor som du som markägare har kring föreningens fiberledning.
Kontakta: Annika Karlsson via mail eller sms.
Mail annikaiklappesnas@gmail.com           tel 070-1620367